-
Bedrijf
(3113)
- Producten voor bedrijfshallen (288)
- Afbakening (202)
- Techniek van uw bedrijf (153)
- Sanitaire voorzieningen (108)
- Veiligheidsborden (97)
- Markeringen (48)
- Horeca-benodigdheden (9)
- Bouwplaatsuitrusting (26)
- Ladders, trappen en steigers (180)
- Inrichting werkplek (394)
- Kasten (981)
- Kleedkamer, sanitaire ruimte & kantine (222)
- Verzending en verpakking (393)

Inrichting werkplek
Naar de koopgidsBasis kwaliteit
Producten gereduceerd tot het essentiële
Voor licht en incidenteel gebruik
Goede kwaliteit
Hoge prestaties
Robuuste producten voor dagelijks gebruik
Eersteklas kwaliteit
Voor de hoogste belasting
Ontworpen voor continu gebruik
- Werktafel met uitbreidingsmogelijkheden
- Solide metalen onderstel dat in de hoogte verstelbaar is
- Spaanplaat die dankzij de toplaag van melaminehars sterk en waterbestendig is
5 Werkdagen
- Biedt plaats voor 18, 32 of 72 CLIP-sleutelhangers
- Sleutelkast met cijferslot; maximaal 1.000 combinaties
- Inclusief monsterzakje met 6 CLIP-sleutelhangers
5 Werkdagen
- Uv-, loog- en zuurbestendig (u kunt een testmonster aanvragen)
- Het vloerrooster werkt isolerend
- Reduceert impactgeluid (geluiddemping)
4 Werkdagen
- Voor gewrichtsvriendelijk stacomfort
- Reduceert impactgeluid (geluiddemping)
- Modulair systeem (ook geschikt voor grote oppervlakken)
4 Werkdagen
- Veelzijdige stahulp met flexibele zitting voor comfortabel staand werken
- De orthopedisch gevormde zitting volgt zijwaartse bewegingen en zorgt zo voor zitten zonder moe te worden en een optimale ontlasting van het bekken
- Zithoogte verstelbaar in 8 posities, kantelhoek verstelbaar in 4 stappen tot 20°
4 Werkdagen
- Robuuste en duurzame polyethyleenmat voor grof vuil
- Geschikt voor binnen en buiten
- UV-, temperatuur- en vochtbestendig
4 Werkdagen
- UV-bestendig en loog- en zuurbestendig (u kunt een testmonster aanvragen)
- Het vloerrooster werkt isolerend
- Reduceert impactgeluid (geluiddemping)
4 Werkdagen
- Met robuuste aluminiumoxidekorrels
- Fosforescerend pvc-draagmateriaal
- Duurzame hechting dankzij acryllijmlaag
5 Werkdagen
- Met robuuste aluminiumoxidekorrels
- Fosforescerend pvc-draagmateriaal
- Duurzame hechting dankzij acryllijmlaag
5 Werkdagen
- Duurzaam hechtende m2-antisliplaag™ als waarschuwingsmarkering
- Goede bescherming tegen uitglijden door met hars verlijmde aluminiumoxidekorrels
- Makkelijk te monteren, ook zonder vakkennis
5 Werkdagen
- Slijtvast aluminiumprofiel met pvc-coating
- Geschikt voor de sanering van oppervlakken
- Voorzien van boorgaten
5 Werkdagen
- Stahulp met draaibare zitting in ergonomische vorm
- In hoogte verstelbare gasveer voor een goede gewichtsverdeling
- Zitpositie is draai- en kantelbaar
7 Werkdagen
- Zitting kruk: zadelvormig, volledig bekleed, duurzaam en vormvast dankzij hoogwaardig schuim
- Bekleding: Büro+Objekt, optioneel stof Urban (≥ 100.000 schuurbewegingen Martindale, samenstelling: 100% gerecycled polyester, geverfd met kleurstoffen die geen zware metalen bevatten) of kunstleer skai® Tundra (geschikt voor gebruik in de medische en fysiotherapie sector volgens de wetgeving medische hulpmiddelen DIN EN ISO 10993-5+10) of gepigmenteerd echt leder Prestige M
- Zithoogte: 55 - 75 cm, traploos in hoogte verstelbaar met comfortabele dieptevering, greepontgrendeling
5 Werkdagen
- Tot 200 kg draagvermogen
- 4 zwenkwielen, 2 ervan met rem
- In hoogte verstelbaar, 720-1.100 mm in stappen van 50 mm
4 Werkdagen
- Ergonomisch aanpasbaar
- Stalen frame met epoxypoedercoating
- Sterke spaanplaten
3 Werkdagen
- Met robuuste aluminiumoxidekorrels op pvc-draagmateriaal
- Duurzame hechting dankzij acryllijmlaag
- Snel, eenvoudig en zuiver aan te brengen
5 Werkdagen
- De antisliplaag is zelfklevend en makkelijk aan te brengen
- De kleeflaag hecht ook op vloeren met gemorste olie of besmeurde vloeren
- Materiaal uit aluminiumoxideslijpkorrels voor een goede slipvastheid
5 Werkdagen
- Goed zichtbare waarschuwingsmarkering voor gevaarlijke plaatsen
- Uitstekende slipvastheid R13 conform BGR 181
- Makkelijke bevestiging dankzij zelfklevende achterzijde
5 Werkdagen
- Duurzame antivermoeidheidsmatten uit vinyl
- Voor binnen
- Geribbeld oppervlak voor een zeer goede slipvastheid (R11 overeenkomstig DIN 51130)
4 Werkdagen
- De sleutelkast is afsluitbaar en maakt een deuropening tot 90° mogelijk
- De sleutelkast is van roestvast aluminium
- De kast biedt, afhankelijk van de uitvoering, plaats voor maximaal 72 sleutels
5 Werkdagen
- Antivermoeidheidsmatten Premium, van vinylschuim
- Bevat geen DEHP (weekmaker)
- Geschikt voor droog binnengebruik
6 Werkdagen
5 Werkdagen
- De vervormbare antislipstrook past zich aan verschillende ondergronden aan
- Door de flexibele aluminiumrug ook geschikt om om te vouwen
- Eenvoudige plaatsing door zelfklevende acryllijmlaag
5 Werkdagen
- Met de hand in de hoogte verstelbare paktafel
- Robuust tafelonderstel van gecoat staal
- De legplank biedt extra aflegruimte
5 Werkdagen

Stabiele opslagruimte voor veel werkgebieden
Ontdek de verscheidenheid aan stalen kastenZo stelt u uw werkplekinrichting voor kantoor en werkplaats samen
Productiviteit, comfort en ergonomie: deze drie punten spelen een beslissende rol bij het inrichten van werkplekken. Alleen wanneer alle meubels en apparaten die u nodig hebt voor het werk goed op elkaar en op de werkzaamheden zijn afgestemd, kunnen de werkplekken voldoen aan de behoeften van uw medewerkers.
Bij Jungheinrich PROFISHOP vindt u een grote keuze aan hoogwaardige, degelijke producten voor het inrichten van werkplekken in kantoren, werkplaatsen, productiehallen of verzendingsafdelingen. Onze producten voor werkplekinrichting voldoen aan de wettelijke eisen en stellen u in staat, werkplekken in te richten die zo ergonomisch mogelijk zijn.
1. Werkplekinrichting met moderne meubels
Of het nu op kantoor of in de werkplaats is: moderne werkplekken moeten comfortabel zijn ingericht, met meubels die voldoen aan de behoeften van de gebruikers. Onze werkplekinrichting voor ergonomisch zitten en staan heeft de volgende voordelen:
- Onze werkstoelen, werktafels en statafels zijn verkrijgbaar in zo veel verschillende uitvoeringen, dat u voor iedere werkomgeving de juiste meubels zult vinden.
- Vele van onze meubels zijn in hoogte verstelbaar of kantelbaar, zodat u ze optimaal kunt integreren in een werkplek die aan hoge ergonomische eisen voldoet. Zo kan iedere werknemer beschikken over een gezonde werkplek waar ook bij langdurig werken de rug en spieren optimaal worden ondersteund.
- Onze professionele werkplekinrichting is op hoogstaande wijze vervaardigd en, afhankelijk van het materiaal, ook resistent tegen olie, vet en milde zuren.
- Veel modellen kunnen met aanvullende tafelbladen, opbergvakken en andere accessoires worden uitgebreid.
Meubels voor werkplekinrichting | Verkrijgbare opties |
---|---|
Stoelen voor de werkplek ![]() |
|
Werktafels ![]() |
|
Hoge lessenaars en schrijflessenaars ![]() |
|
2. Vloermatten met verschillende eigenschappen

Vloermatten zijn een wezenlijk onderdeel van de ergonomie en veiligheid in moderne industriële en logistieke bedrijven. In ons assortiment vindt u vloermatten voor allerlei verschillende werkruimtes.
Wij bieden onder andere robuuste anti-vermoeidheidsmatten aan, die het mogelijk maken om staand te werken op een wijze die de rugwervels, spieren en gewrichten ontziet. Deze matten, die ook verkrijgbaar zijn met isolerende eigenschappen, horen bij de verplichte werkplekinrichting voor staande werkplekken.
Voor natte, gladde of vettige vloeren kunnen antislipmatten verplicht zijn. Hiervoor hebben we modellen in antislipklassen R10 en R13 met verschillende oppervlaktestructuren met antistatische en vuurvaste eigenschappen. Voor het inrichten van uw bedrijfsruimtes vindt u bij ons bovendien:
- Vloermatten met ESD-bescherming en speciale veiligheidsmatten voor lassers
- Anti-vibratiematten voor machinekamers
- Schoonloopmatten van verschillende materialen met een opnamecapaciteit van meerdere liters per m2
- Vloermatten met een grote vochtopname en drainage voor natte ruimtes
Onze vloermatten voor de werkplekinrichting zijn als losse matten, rollen of in modulaire uitvoering verkrijgbaar.
3. Werkplekinrichting voor het verhogen van de efficiëntie

Alleen op werkplekken waar alle nodige arbeidsmiddelen direct voorhanden zijn, kan gestroomlijnd en tijdbesparend worden gewerkt. Voor werkplaatsen hebben wij onder andere verrijdbare materiaalstandaarden, die bijzonder stevig en in hoogte verstelbaar zijn. Hierin kunt u allerlei gereedschap, materialen en hulpmiddelen zo opbergen, dat u ze direct bij de hand hebt. Bij veel modellen kan de houder worden gekanteld zodat u er nog makkelijker bij kunt.
Voor meer ergonomie in de werkplaats hebben we ook handige werkbokken. Dit zijn frames waarop u tot 1000 kg aan platen, buizen en andere lange goederen kunt opbergen. Vervolgens kunt u er op ergonomische hoogte mee aan de slag. We hebben ook verrijdbare varianten, waarmee u uw materieel eenvoudig en met weinig inspanning naar machines toe kunt rijden. De werkbokken zijn traploos in hoogte verstelbaar.
4. Veelgestelde vragen over werkplekinrichting
Er zijn verschillende richtlijnen van toepassing op de inrichting van werkplekken. In artikel 3 van het Arbobesluit staan algemene bepalingen voor arbeidsplaatsen, in het kader van de veiligheid van werknemers. De werkplekinrichting mag vooral geen onnodige schade aan de gezondheid veroorzaken. De apparatuur moet aan de veiligheidsnormen voldoen, maar ook zo zijn opgesteld dat er geen risico’s ontstaan.
Het Arbeidsbesluit kent ook regels voor specifieke arbeidsplaatsen, zoals bouwplaatsen. Als er in uw bedrijf met gevaarlijke stoffen wordt gewerkt, kan de Publicatiereeks Gevaarlijke Stoffen 15 (PGS 15) van belang zijn voor uw werkplekinrichting. In het kader van dergelijke specifieke risico’s bent u als werkgever verplicht een risico-evaluatie & -inventarisatie uit te voeren. Zo kunt u erachter komen wat de mogelijke risico’s op de werkvloer zijn en wat u ertegen kunt doen.
Ook hiervoor is de Arbowetgeving in Nederland bepalend. Voor werkplekken waar langer dan 2 uur per dag aan wordt gewerkt, geldt: iedere werknemer heeft een ruimte nodig van minstens 4 m2. Per beeldscherm moet er daarnaast 1 m2 ruimte per werknemer beschikbaar zijn. Ook voor de hoogte van bureaus en bureaustoelen zijn er specifieke arbo-eisen.
Met een ergonomische inrichting van de werkplek voorkomt u dat het lichaam gedurende de alledaagse werkzaamheden eenzijdig wordt belast. Op die manier is de kans op chronische aandoeningen aan de spieren en botten veel kleiner. Een ergonomische werkplek maakt het mogelijk om van houding te wisselen en natuurlijke bewegingen te maken, wat daarnaast een goede uitwerking heeft op de productiviteit.